18/35
  • Pages
  • Editions
01 Cover jaarverslag
02 Inhoud Jaarverslag 2021
03 Voorwoord
04 1. Wie zijn we
05 2. Onze prestaties
06 2.1 Betaalbaarheid
07 2.2 Beschikbaarheid
08 2.3 Duurzaamheid
09 2.4 Zorgzaamheid
10 2.5 Leefbaarheid
11 2.6 Betrokkenheid
12 2.7 Aanwezigheid
13 2.8 Slagvaardigheid
14 2.9 Dienstverleing en tevredenheid
15 3. Eigen organisatie
16 3.1 Organisatieontwikkeling
17 3.2 Integriteit
18 3.3 Doorontwikkeling en Toekomstbestendigheid
19 4. Financiële continuïteit
20 4.1 Inleiding
21 4.4 Financieel resultaat
22 4.5 Waardering bezit
23 4.7 Kasstromen en financiering
24 5. Goed bestuur inleiding
25 5. Goed bestuur
26 5.1 Omgaan met risico's
27 5.2 Risicoparagraaf
28 5.3 Permanente educatie
29 5.5 Functioneren accountant
30 6. Verantwoording Raad van Commissarissen
31 6. Interview Karin Doms
32 6.1 Rol RvC
33 6.2 Samenstelling RvC
34 6.3 Bij deze zaken is de RvC betrokken
35 Contact

3.3 Omgang met Privacy (AVG)

Om het privacybeleid waar te maken heeft TBV Wonen een jaarplan 2021 opgesteld dat gericht is op een themagewijze invulling van het programma. Het bevat periodieke controles met als uitgangspunt te voldoen aan de AVG. Door de veranderende omstandigheden en andere prioriteiten zijn niet alle punten uit het jaarplan gerealiseerd. Een belangrijke aanpassing in het jaarplan is de toevoeging van het thema Thuiswerken en Privacy.

Voor het onderwerp ‘Privacy en de Algemene Verordening Gegevensbescherming’ hebben we een werkgroep die in 2021 10 keer bij elkaar gekomen is om de voortgang van het jaarplan 2021 en lopende zaken te bespreken en om scholing te volgen. Acties uit het jaarplan 2021 die uitgevoerd zijn:

  • Bewustwordingsacties om medewerkers (nog) meer bewust te maken van privacyvraagstukken;
  • Inhoudelijke gesprekken met individuele medewerkers om specifieke thema’s te bespreken;
  • De uitvoering van een IT-audit;
  • Verdere inrichting en uitwerking van het thema informatiebeveiliging.

In oktober heeft Audittrail mystery calling gedaan om inzicht te krijgen in hoeverre TBV Wonen de gegevens van haar huurders en medewerkers beschermt. De mystery calling is met goed resultaat afgesloten, er zijn geen privacygevoelige gegevens gedeeld met de mystery caller.

Bijzonderheden 2021 In 2021 zijn twee privacyklachten van huurders ontvangen. Eén was een daadwerkelijk datalek dat gemeld is bij de AP. Beide privacyklachten zijn tot tevredenheid van de melders opgelost. Ze hebben ook geleid tot detailwijzigingen in het interne werkproces. Een aantal incidenten is gemeld bij de privacy-officer, die ze beoordeeld heeft en opgenomen in het interne meldingsregister van TBV Wonen.

www.tbvwonen.nl