1. Wie zijn we?

Onze identiteit en overtuiging; doorleven van onze nieuwe koers ‘Thuis in Wijk en Dorp’. De wereld om ons heen verandert. Dat brengt ons als woningcorporatie in beweging. In 2020 hebben we in het kader van ons nieuwe Ondernemingsplan ‘Thuis in Wijk en Dorp – 2020-2023’ stilgestaan bij interne en externe ontwikkelingen.

Als fusieorganisatie willen we graag bouwen, ondanks dat er weinig grond beschikbaar is, leggen we de nadruk op duurzaamheid en betaalbaarheid en gaan we de uitdagingen op het gebied van leefbaarheid aan. Ook het effect van corona speelde mee. De manier waarop we ons werk doen heeft geleid tot een heldere nieuwe koers. We willen graag dat het Ondernemingsplan niet alleen een beleidsdocument is, maar juist een praktisch koersdocument waar we al ons werk in de komende jaren aan ophangen.

Tegelijkertijd hebben we onze visie, missie en kernwaarden opnieuw geijkt.

Onze missie: hier staan we voor Wij hebben hart voor onze bewoners en bieden hun een thuis, in het bijzonder aan bewoners die daar niet op eigen kracht in kunnen voorzien.

Wij zorgen voor betaalbare, duurzame en kwalitatief goede woningen voor huidige en toekomstige bewoners. Wij maken wonen met zorg mogelijk, met name voor senioren. We ervaren dat het voor steeds meer bewoners moeilijk wordt om mee te komen in de maatschappij. Daarom zijn we actief in wijk en dorp en zien we wat er speelt achter de voordeur. Wij zetten samen met onze partners en bewoners in op een omgeving waarin onze bewoners zich thuis voelen.

Onze kernwaarden: zo werken we

We zijn betrokken Omdat we ons verbonden voelen met onze bewoners. Zij staan centraal bij alles wat we doen. We zijn gedreven Omdat we een fijn thuis voor onze bewoners voor ogen hebben. Iedereen heeft recht op zijn eigen thuis, een plek om trots op te zijn. Wij op onze beurt zijn er trots op dat we deze basisbehoefte kunnen bieden. We leveren goede woningen en werken samen met onze partners en bewoners aan leefbare wijken en dorpen. We zijn in beweging Omdat de wereld om ons heen verandert. Dit raakt onze bewoners. Wij bewegen mee om blijvend te kunnen inspelen op de veranderingen, zodat we onze bewoners nu en in de toekomst kunnen voorzien van een passende woning.

Onze visie: hier gaan we voor. 'Met een klantgerichte, degelijke en betrouwbare organisatie werken wij eraan dat onze bewoners zich thuis voelen.'