29/32
  • Pages
  • Editions
01 Cover jaarverslag
02 Inhoud Jaarverslag 2022
03 Voorwoord
04 1. Wie zijn we
05 2. Onze prestaties
06 2.1 Betaalbaarheid
07 2.2 Beschikbaarheid
08 2.3 Duurzaamheid
09 2.4 Zorgzaamheid
10 2.5 Leefbaarheid
11 2.6 Betrokkenheid
12 2.7 Aanwezigheid
13 2.8 Slagvaardigheid
14 2.9 Dienstverleing en tevredenheid
15 3. Eigen organisatie
16 3.1 Organisatieontwikkeling
17 3.2 Integriteit
18 3.3 Doorontwikkeling en Toekomstbestendigheid
19 4. Financiële continuïteit
20 4.1 Inleiding
21 4.4 Financieel resultaat
22 4.5 Waardering bezit
23 4.7 Kasstromen en financiering
24 5. Goed bestuur inleiding
25 5. Goed bestuur
26 5.1 Omgaan met risico's
27 5.2 Risicoparagraaf
28 5.3 Permanente educatie
29 5.5 Functioneren accountant
30 6. Verslag RvC
31 6. Verantwoording RvC
32 Contact

5.4 Functioneren accountant

De RvC benoemt de accountant, stelt het accountantshonorarium vast en ziet toe op de controlewerkzaamheden van de accountant. TBV Wonen maakt sinds 2014 voor de accountantscontrole en –werkzaamheden, gebruik van de diensten van EY accountants LLP. Jaarlijks evalueren RvC, het bestuur, de bestuurscontroller en het management de werkzaamheden van de accountant. De samenwerking verloopt goed. EY is kritisch op inhoud en houdt ons scherp. TBV Wonen groeit ook mee in de steeds hogere eisen die worden gesteld. EY is hierin een professionele partner.

In 2022 hebben we het proces doorlopen om tot een nieuwe accountant te komen voor de controle van de jaarrekening 2023 en verder.

5.5 Interimcontrole

De accountant voert jaarlijks in het vierde kwartaal een interimcontrole uit en rapporteert hierover aan het bestuur en de RvC met de managementletter. Over de opvolging van de aanbevelingen in de managementletter wordt in de kwartaalrapportages verslag gedaan.

5.6 Visitatie

Bij de visitatie in 2021 gaf de visitatiecommissie TBV Wonen voor Presteren naar Opgaven en Ambitie een rapportcijfer van 7,5, voor Presteren naar Vermogen 8,0, voor Governance van Maatschappelijk Presteren 7,3 en Presteren volgens Belanghebbenden een 7,8. Mooie resultaten waar we trots op zijn.

5.7 Bestuursbesluiten

De directeur-bestuurder is belast met het besturen van de onderneming in de zin der wet. Het bestuur zorgt ervoor dat de onderneming kan handelen volgens de principes van goed ondernemingsbestuur. Dat wil zeggen dat wet- en regelgeving worden nageleefd, de RvC adequaat wordt geïnformeerd en dat de risicobeheersing goed is ingeregeld.

Tweewekelijks vergadert het MT om verschillende onderwerpen en beleidsmatige ontwikkelingen te bespreken.

Omdat TBV Wonen één bestuurder heeft, worden bestuursbesluiten altijd genomen in aanwezigheid van de MT-leden. Specifieke bestuursbesluiten hebben vooraf goedkeuring nodig van de RvC.

5.8 Onbetaalde nevenfuncties van de directeur-bestuurder

De heer P.P.A. Kouijzer trad per 1 maart 2019 in functie als directeur-bestuurder van TBV Wonen. Uit hoofde van zijn functie is de heer Kouijzer ook lid van het bestuur van respectievelijk: TBV Holding BV; TBV Triborgh Bouwontwikkeling, BV; Triborgh Bouwontwikkeling VOF; Triborgh Koolhoven BV, bestuurder van Gezamenlijke Participatie Triborgh B.V. en bestuurder van de MOM (Maatschappelijke Ontwikkelings Maatschappij).


www.tbvwonen.nl