2.7 Aanwezigheid
Aanwezigheid zit in goede dienstverlening, persoonlijke service en aandacht. We zijn aanspreekbaar en bereikbaar op een laagdrempelige manier. Ook in 2022 waren we aanwezig in wijk en dorp, dicht bij de bewoner. Onze vier wijkteams zorgden voor een herkenbaar en vertrouwd gezicht in de buurt.
• Huis van de Wijk Huis van de Wijk heeft een doorstart gemaakt. Wekelijks ontvangen we weer een grotere groep mensen. Op maandag komen buren voor buren. Wekelijks kunnen ongeveer 15 buren voor een klein bedrag eten in het huis van de wijk.
• Week van de huurder Na de landelijke afschaffing van de Week van het Huren via Aedes is TBV Wonen zelf doorgegaan met De Week van de Huurder. Volgens een vast plan gaan we met collega's langs straten en wijken waar we normaal gesproken niet vaak komen. We horen en zien hoe mensen wonen en geven een presentje af.
• Wijkkantoren We hebben nu in alle wijken wijkkantoren waar huurders ons prima weten te vinden. Daar vinden ook afspraken plaats met (kandidaat)huurders. De lokale spreekuren in de kernen werden steeds minder goed bezocht, helaas.
• Opruimacties Er zijn verschillende opruimacties geweest in de wijken samen met andere partijen en professionals. Na een mooi mozaïekproject in Noord is gebleken dat er geen enkele opruimactie meer nodig was.
• Mozaïek We hebben met onze huurders, kinderen van school en wijkprofessionals een grote mozaïekboom op een muur gemaakt in een onderdoorgang waar we veel last hadden van graffiti en dumpingen. Sinds de plaatsing zijn er geen kosten meer gemaakt voor schoonmaak of rommel opruimen.
• Kerstgeschenk Alle gebiedsteams hebben persoonlijk een kleine kerstattentie aan huurders overhandigd.
• Vrijwilligersbedankdag In plaats van de vrijwilligersdag waarin we huurders die zich inzetten voor hun wijk of complex bedanken is ook in 2022 nog gekozen voor een cadeaubon als blijk van waardering.
• Dichtbij-teams We nemen deel aan de Dichtbij-teams met samenwerkende partners in de wijken.
• Verschillende pilots met apps In drie wijken/complexen zijn we gestart met apps om de verbinding tussen bewoners te vergroten. Dat blijkt nog niet zo makkelijk als gedacht omdat het of niet leeft bij huurders, of mensen er geen behoefte aan hebben of omdat ze geen smartphone hebben.
Aanwezig zijn we met goede dienstverlening en persoonlijke service en aandacht.