Een thuis bieden begint met het bieden van een passende woning aan woningzoekenden

Maar ook in alle service daaromheen staan wij voor hen klaar; persoonlijk, digitaal, in de woning, in de wijk, in het dorp of in onze kantoren. We zijn zichtbaar aanwezig en aanspreekbaar in de wijken, staan midden tussen de bewoners en weten wat er leeft in de wijken en dorpen.

Vertrouwde gezichten

"We merken nog elke dag hoe belangrijk het voor mensen is dat ze ons direct kunnen aanspreken. Zeker in dorpen, waar mensen vaak hun leven lang wonen, hecht men veel waarde aan vertrouwde gezichten. Of het nu telefonisch, aan de balie of tijdens een rondje in de wijk is: bewoners vinden het fijn dat we dichtbij en herkenbaar zijn en thuis zijn in hun dorp. En het werkt ook andersom. Als een goede buurman zijn we graag dichtbij onze huurders en bieden we advies en een luisterend oor. Doordat we van oorsprong zo verankerd zijn in de kleine kernen, kennen we onze bewoners goed. We weten wat er speelt in de dorpen. Er is wederzijds vertrouwen en we weten elkaar écht te vinden. Zo kunnen we op een persoonlijke manier bouwen aan een fijne woonomgeving."

Wijkteam Oost – TBV Wonen

In 2023 ervaren onze bewoners TBV Wonen als dichtbij en toegankelijk. We bieden een passende woning en bewoners waarderen onze goede service. We zijn bereikbaar, beantwoorden vragen en helpen bij problemen op de manier die bij de bewoner in kwestie past. Snel en gemakkelijk of juist met extra aandacht. Gewoon in één keer goed. We streven ernaar hier continu in te verbeteren, stap voor stap. .

Wat gaan we realiseren?

  • We maken onze dienstverlening voor bewoners handiger en efficiënter met behoud van de voor TBV Wonen zo kenmerkende persoonlijke benadering.
  • We zijn en blijven fysiek aanwezig in de wijken en dorpen, onder andere met drie nieuwe wijkkantoren in West, Zuid en Oost. Dat zijn de uitvalsbases voor persoonlijke dienstverlening in de wijken en dorpen.
  • Om onze bewoners goed te kunnen helpen, volgen onze medewerkers trainingen en opleidingen.
  • We bieden maatwerk en staan voor de service die we op maat leveren. Zo kijken we, op het moment dat een bewoner tijdelijk minder te besteden heeft, welke oplossingen we kunnen bieden.
  • We zetten in op efficiëntere processen en meer digitalisering om onze bewoners nu en in de toekomst goed van dienst te kunnen zijn. We vernieuwen onze website in 2020 en gaan de digitale mogelijkheden toepassen waar onze bewoners behoefte aan hebben, zoals SMS-diensten, WhatsApp contact en online foto’s toevoegen bij reparatieverzoeken.
  • Onze bewoners waarderen onze dienstverlening met een 8,0 of hoger (Kwh scores).